Plenaire sessie
De school als vind- en werkplaats
Onderwijs speelt een immense rol in het leven van kinderen en gezinnen. Het is immers de plek waar (in principe) elk kind verplicht is om te komen. Het is niet ongebruikelijk dat kinderen soms meer tijd doorbrengen met leerkrachten, dan met hun eigen ouders/opvoeders. Wat kunnen we hiermee in de aanpak tegen kindermishandeling en -verwaarlozing? Welke kerngetallen en trends zijn er binnen het onderwijs (niet alleen) op dit gebied en waar liggen kansen in de samenwerking? Van hokjes naar lijntjes!
Leerdoelen
- De deelnemer is bekend met de ontwikkelingen en kerngetallen in het onderwijs aangaande kindermishandeling en -verwaarlozing.
- De deelnemer is bekend met de ontwikkelingen en kerngetallen in het onderwijs op het gebied van samenwerking met de (jeugd-)zorg.
- De deelnemer is bekend met de ontwikkelingen op het gebied van passend en inclusief onderwijs.
- De deelnemer (her)kent de kansen in de integratie en samenwerking rond kindermishandeling en op met (jeugd-)zorg breed.